სახელმწიფო აუდიტის სამსახური

საერთო დანიშნულების სახელმწიფო მომსახურება 22 იანვარი, 2021
საჯარო სექტორში ინვენტარიზაციის პროცესის სისტემური აუდიტის ანგარიში
პერიოდი: 2019

სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა ჩაატარა საჯარო სექტორში ინვენტარიზაციის პროცესის სისტემური შესაბამისობის აუდიტი.

აუდიტის შედეგად გამოვლინდა შემდეგი მიგნებები:

არაფინანსური აქტივების და საწყობის მართვის ნაკლოვანებები

შემოწმებული 9 ორგანიზაციიდან 8-ში გამოვლინდა, რომ:

  • სრულყოფილად არ არის დანერგილი არაფინანსური აქტივების მართვის ელექტრონული პროგრამა;
  • არაფინანსური აქტივების შესახებ ინფორმაციები აღირიცხება სხვადასხვა არასისტემატიზებული საშუალებით, რაც ვერ უზრუნველყოფს სწრაფი და ზუსტი მმართველობითი ანგარიშების გენერირებას;
  • რეგისტრებში აქტივების შესახებ ინფორმაციები არასრულყოფილია;
  • არ არის განსაზღვრული ინფორმაციის შეკრებასა და დამუშავებაზე პასუხისმგებელი პირები;
  • არ არის შემუშავებული ინფორმაციაზე წვდომის და დაშვების პოლიტიკები;
  • არ არის დანერგილი ერთიანი მიდგომა არაფინანსური აქტივების შესახებ ინფორმაციის აღრიცხვასთან დაკავშირებით, ორგანიზაციები ერთგვაროვან აქტივებთან დაკავშირებით აღრიცხავენ და წარმოადგენენ განსხვავებულ ინფორმაციებს.

არაფინანსური აქტივების შესახებ ინფორმაციის აღრიცხვის არსებული მიდგომები სრულყოფილად ვერ უზრუნველყოფს აქტივების შესახებ სრული და ოპერატიული ანგარიშების წარმოდგენას, არაფინანსური აქტივები და მათ შესახებ ინფორმაციები არ არის დაცული დაკარგვისა და დაზიანებისაგან, შედეგად, რთულდება სწრაფი და ეფექტური მმართველობითი გადაწყვეტილებების მიღებისა და ინვენტარიზაციის განხორციელების პროცესი.

ინვენტარიზაციის პროცესის ნაკლოვანებები

სახელმწიფო კომპანიებში ინვენტარიზაციის პროცესის ხარვეზები - სახელმწიფო კომპანიებში ინვენტარიზაციის ჩატარების პროცესზე საზედამხედველო კონტროლი არ არის ეფექტური, არ არის დადგენილი სახელმწიფო კომპანიების მიერ ზემდგომი ორგანოსათვის (პარტნიორისათვის) ინვენტარიზაციის მასალების, გამოუყენებელ და ჩამოსაწერ ქონებებზე ინფორმაციის წარდგენის ვადები, შედეგად, იზრდება აქტივების არაეკონომიურად, არამიზნობრივად და არაეფექტურად გამოყენების რისკი.

ინფორმაციული ტექნოლოგიების ნაკლებობა - ინვენტარიზაციის პროცესში შემოწმებული 9 ორგანიზაციიდან, 2019 წელს ინვენტარიზაცია ჩატარდა 5 ორგანიზაციაში. 3 ორგანიზაციაში საინვენტარო აღწერები ტარდება მანუალურად და არ არის გამოყენებული საინვენტარო აღწერის ელექტრონული საშუალებები, შტრიხკოდის წამკითხველები (სკანერები), რაც იწვევს ინვენტარიზაციის პროცესის დროში გაჭიანურებას, დამატებით ხარჯებს და შეცდომით ან თაღლითობით დაშვებულ უზუსტობის რისკებს.

ფინანსური აქტივების და ვალდებულებების ინვენტარიზაციის ნაკლოვანებები - შემოწმებული ორგანიზაციების უმეტესობის მიერ, ფინანსური აქტივების და ვალდებულებების ინვენტარიზაციისას არ ხორციელდება ანაზღაურების შესაძლებლობისა და ზუსტი ნაშთის დადგენა. შედეგად წარმოიშობა რისკი, რომ ფინანსური ანგარიშგება შეიცავდეს არსებითი ხასიათის უზუსტობებს, ასევე შესაძლოა შეფერხდეს დებიტორული დავალიანებების ანაზღაურების პროცესი.

საგადასახადო ვალდებულებების ინვენტარიზაციის ხარვეზები - ეროვნულ ბიბლიოთეკას არ შეუფასებია საგადასახადო ვალდებულებების ხანდაზმულობის საკითხი, არ მოუპოვებია ინფორმაციები და არ მიუღია გადაწყვეტილება ასეთი დავალიანებების ჩამოწერაზე ან/და მისი დაფარვის მიზნით გასატარებელ ღონისძიებებზე. შესაბამისად, არ არის შესრულებული კანონმდებლობით გათვალისწინებული მოთხოვნები და არის რისკი, რომ ფინანსურ ანგარიშგებაში ვალდებულებები გაზრდილად იყოს წარმოდგენილი.

საბიუჯეტო ორგანიზაციებში საინვენტარიზაციო დოკუმენტაციასთან დაკავშირებული ნაკლოვანებები - საბიუჯეტო ორგანიზაციებში ინვენტარიზაციის პროცესში ნორმატიული დოკუმენტით დადგენილი ფორმები ვერ პასუხობს ინვენტარიზაციით მისაღწევ მთავარ მიზნებს, კერძოდ, ვერ უზრუნველყოფს აქტივების მდგომარეობის,გამოყენების, შენახვის და გაუფასურების საკითხების შეფასებას, დოკუმენტირებას და საჭიროებს დახვეწას.

გამოუყენებელი და ექსპლუატაციისთვის გამოუსადეგარი აქტივების იდენტიფიცირება და შემდგომი განკარგვა

ორგანიზაციებში სათანადოდ არ ხორციელდება გამოუყენებელი და ექსპლუატაციისათვის გამოუსადეგარი აქტივების იდენტიფიცირება და ზემდგომ ორგანოსთან ერთად შემდგომი განკარგვის ღონისძიებების გატარება, რაც შესაძლოა უარყოფითად აისახოს მისაღებ შემოსავლებზე.

სპეციფიკური აქტივების აღრიცხვა და ინვენტარიზაციის ნაკლოვანებები

შესწავლილი 9 ორგანიზაციიდან 5 ფლობს და აკონტროლებს სპეციფიკურ აქტივებს, რომელთა აღრიცხვის და ინვენტარიზაციის პროცესი რეგულირდება შიდა წესებით და ხარვეზებით ხასიათდება, ასეთი აქტივებია:

  • საბიბლიოთეკო ფონდები;
  • სამუზეუმო ფასეულობები;
  • მიქცეული და განსაკარგავად გადაცემული ქონებები;
  • სახელმწიფო მიწები და შენობები;
  • სახელმწიფო კომპანიებში არსებული წილები;
  • სახელმწიფო ქონების პრივატიზებიდან და იჯარით გაცემიდან წარმოქმნილი მოთხოვნები, მათ შორის დარიცხული პირგასამტეხლოები.

აუდიტის ობიექტების მფლობელობასა და საკუთრებაში არსებული სპეციფიკური აქტივების აღრიცხვის და ინვენტარიზაციის პროცესები ხასიათდებოდა შემდეგი ნაკლოვანებებით:

საბიბლიოთეკო ფონდების აღრიცხვის ნაკლოვანებები

  • საბიბლიოთეკო ფონდების შესახებ ელექტრონული მონაცემები არასრულყოფილია, ხოლო ინვენტარიზაციის პროცესი არ არის ფორმალიზებული, არ გამოიყენება თანამედროვე ტექნოლოგიები და საბიბლიოთეკო ფონდების შედგენის სამართლებრივი ბაზა საჭიროებს განახლებას. შედეგად, ორგანიზაციის ხელმძღვანელობა და მკითხველი მოკლებულია შესაძლებლობას მიიღოს სრულყოფილი და ოპერატიული ინფორმაცია ფონდებში რიცხული აქტივების, მათი მიღების, გასვლის და გადაადგილების შესახებ;
  • ეროვნული ბიბლიოთეკის ბუღალტრულ ანგარიშებში, საბიბლიოთეკო ფონდების შესახებ ინფორმაცია წარმოდგენილია სინთეზურად, ნაცვლად ანალიზურისა, ამიტომ ვერ ხერხდება აქტივების იდენტიფიცირება და შეუძლებლია კანონმდებლობით გათვალისწინებულ ვადებში ინვენტარიზაციის პროცედურების დაგეგმვა და ჩატარება;
  • ვინაიდან ეროვნულ ბიბლიოთეკაში არ არის შემუშავებული მარეგულირებელი დოკუმენტი, რომელშიც მოცემული იქნებოდა არსებული ფონდების შესახებ ინფორმაცია, განუსაზღვრელია ინვენტარიზაციის ჩატარების პერიოდულობა და ინვენტარიზაციას დაქვემდებარებული აქტივების მოცულობა;
  • ინვენტარიზაციის ბრძანებით არ არის განსაზღვრული, თუ რომელ ფონდს განყოფილებას ან შესაბამისი ფორმატის წიგნს უნდა ჩაუტარდეს ინვენტარიზაცია. არ არის შემუშავებული და გაწერილი ინვენტარიზაციის ჩატარების ტექნიკური საკითხები. გაურკვეველია, თუ რა მეთოდის გამოყენებით ხდება კომისიის მიერ შესაბამისი ობიექტის შერჩევა და პროცედურების განხორციელება.

სამუზეუმო ფასეულობათა აღრიცხვისა და ინვენტარიზაციის ხარვეზები

  • გამოვლინდა, რომ არ არის უზრუნველყოფილი სამუზეუმო ფასეულობათა აღრიცხვისა და მართვის მოქნილი, ერთიანი ცენტრალიზებული სისტემა, რაც ხელს უშლის სამუზეუმო ექსპონატების შესახებ ინფორმაციის შეგროვებას, შენახვას და პოპულარიზაციას, ართულებს ინვენტარიზაციის პროცესს და ზრდის სამუზეუმო ფასეულობათა დაკარგვის და უკანონო გამოყენების რისკებს;
  • ხელოვნების სასახლეში, 2009 წელს დაწყებული ინვენტარიზაციის შედეგად, სამინისტროს თანხმობით, ჩამოიწერა ადრეულ პერიოდში დანაკლისად აღიარებული და დაზიანებული ნივთები. მოქმედი ინსტრუქციით, დანაკლისის აღმოჩენის შემთხვევაში, ინფორმაცია წარედგინება სამინისტროს, თუმცა, ამავე ინსტრუქციაში არ არის გათვალისწინებული დანაკლისებთან დაკავშირებით სამართალდამცავ ორგანოთა მიმართვის საკითხი. შესაბამისად, ჩატარებული ინვენტარიზაციის შედეგებზე რეაგირების მიზნით გატარებული ღონისძიებები სრულყოფილად არ განხორციელებულა;
  • აუდიტის შედეგად გამოვლინდა, რომ სამხატვრო აკადემიაში საინვენტარო წიგნებში აღწერილია და ინფორმაცია დამუშავებულია მხოლოდ 625 ექსპონატის შესახებ. შედეგად, სამხატვრო აკადემია სრულად არ ფლობს ინფორმაციას მის საკუთრებაში არსებული ექსპონატების შესახებ, რაც ზრდის მათი დაკარგვის ან უკანონო გამოყენების რისკებს.

მიქცეული და განსაკარგავად გადაცემული ქონების ინვენტარიზაციის ხარვეზები

მიქცეული და განსაკარგავად გადმოცემული ქონების ინვენტარიზაციის ჩატარების პერიოდულობა, მომსახურების სააგენტოს მიერ სამ წელიწადში ერთხელ არის განსაზღვრული, რაც საჯარო სექტორისთვის განსაზღვრულ 1 წლიან ვადას, მნიშვნელოვნად აღემატება და ვერ უზრუნველყოფს მყისიერ კონტროლს აქტივების დაცულობაზე. ასევე, ბრძანებით არ არის განსაზღვრული ინვენტარიზაციის ჩატარების ტექნიკური საკითხები და გასაფორმებელი დოკუმენტაცია. შესაბამისად, მომსახურების სააგენტოში ინვენტარიზაციის პროცესი არ არის სისტემატიზებული.

ბუღალტრული აღრიცხვისა და ფინანსურ ანგარიშგებაში წარსადგენი ინფორმაციის ნაკლოვანებები

  • ახელმწიფო სამშენებლო კომპანიის ბალანსზე ირიცხება მშენებლობები სხვადასხვა მუნიციპალიტეტში, რომელთა ბალანსიდან ჩამოწერა და შესაბამისი მუნიციპალიტეტებისათვის გადაცემა ჯერ კიდევ დაუსრულებელია;
  • სახელმწიფო მიწების და შენობების აღრიცხვა ქონების ეროვნულ სააგენტოში არ ხორციელდება, შესაბამისად, აღნიშნულ ქონებებს არ უტარდებათ კანონმდებლობით გათვალისწინებულ ვადებში ინვენტარიზაცია;
  • ქონების სააგენტოს მიერ სრულყოფილად არ არის აღრიცხული სახელმწიფო კომპანიებში არსებული წილები. ასევე არ განხორციელებულა ინვენტარიზაცია
  • ქონების სააგენტოში სახელმწიფო ქონებების პრივატიზებიდან და იჯარის გაცემიდან წარმოქმნილი ფინანსური აქტივები, მათ შორის, დარიცხული პირგასამტეხლოები სრულყოფილად აღრიცხული არ არის.

ყველა ზემოთ აღწერილი საკითხი მოწმობს, რომ სახელმწიფოს ნაერთი ფინანსური ანგარიშგება ვერ უზრუნველყოფს ქვეყნის ფინანსური მდგომარეობის შესახებ ინფორმაციის სამართლიან წარდგენას, ვინაიდან არსებითი ოდენობის აქტივი და ვალდებულება, საჭიროებს ზუსტ და დროულ აღრიცხვას.

სასოფლო-სამეურნეო ტექნიკის ნამუშევარი დროის და გადაადგილების აღრიცხვის კონტროლის სისუსტეები

სოფლის მეურნეობის ლოჯისტიკის და სერვისების კომპანიაში GPS მონიტორინგის პროცესი არ იძლევა საწარმოს საკუთრებაში არსებული ტექნიკის გამოყენების სრულყოფილი ანალიზის საშუალებას, ხოლო ანგარიშგების არსებული წესები სრულად ვერ უზრუნველყოფს ტექნიკა-იმპლემენტების არასათანადო გამოყენების ფაქტების გამოვლენას.

მედიკამენტების და სხვა მარაგების ინვენტარიზაციის ნაკლოვანებები

რეგიონული ჯანდაცვის ცენტრში მატერიალურად პასუხისმგებელი პირების მიერ, აქტივების აღწერა და ყოველთვიური ანგარიშების წარმოდგენა ხასიათდება საიმედოობის დაბალი დონით და ვერ უზრუნველყოფს აქტივების ზუსტი ნაშთის და არსებობის დადასტურებისათვის სათანადო კონტროლს.

რეკომენდაცია N1: საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს

საჯარო სექტორში არაფინანსური აქტივების აღრიცხვის ერთიანი მიდგომის ჩამოსაყალიბებლად, ბიუჯეტის ოპტიმალური დაგეგმვის, ინვენტარიზაციის პროცესის გაუმჯობესების და არაფინანსური აქტივების შესახებ ინფორმაციაზე შეუფერხებელი წვდომის მიზნით, ფინანსთა სამინისტრომ იმსჯელოს აქტივების მართვის ერთიანი ელექტრონული სისტემის დანერგვაზე. მიზანშეწონილია, აღნიშნულ სისტემაში ინფორმაციის განთავსების საშუალება ჰქონდეთ სახელმწიფო კომპანიებსაც.

რეკომენდაცია N2: საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს

სახელმწიფოს და მუნიციპალიტეტების მხრიდან კომპანიებზე კონტროლის გაძლიერების, აქტივების და ვალდებულებების ეფექტური მართვისა და გამოყენებისათვის, მიზანშეწონილია საქართველოს ფინანსთა სამინისტროსთან მჭიდრო კოორდინაციით, საჯარო სექტორის ერთეულებისათვის დადგინდეს ინვენტარიზაციის ჩატარების ერთიანი წესი და განისაზღვროს ზემდგომი ორგანოსათვის ინფორმაციის წარდგენის პერიოდულობა. მიზანშეწონილია იმ ორგანიზაციებმა, რომლებიც ფლობენ სპეციფიკურ აქტივებს შეიმუშაონ ინვენტარიზაციის შიდა ინსტრუქციები, სადაც გაწერილი იქნება ინვენტარიზაციის ჩატარების ტექნიკური საკითხები.

რეკომენდაცია N3: საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს

საჯარო სექტორში ინვენტარიზაციის ჩატარების ერთიანი პრაქტიკის დამკვიდრების, ინვენტარიზაციის პროცესის გამარტივების, შრომითი დანახარჯის, შეცდომის ან თაღლითობით გამოწვეული უზუსტობის რისკის შესამცირებლად, მიზანშეწონილია ფინანსთა სამინისტრომ საჯარო სექტორში დანერგოს საინვენტარო აღწერის ელექტრონული საშუალებები.

რეკომენდაცია N4: ყველა შემოწმებულ ორგანიზაციას

ფინანსური აქტივების და ვალდებულებების სამართლიანი წარდგენის მიზნით და დებიტორული დავალიანებების ანაზღაურების პროცესის დროული წარმართვისათვის, ყოველი საანგარიშგებო წლის დასრულებისას, ორგანიზაციებმა მოქმედი კანონმდებლობის და ბუღალტრული აღრიცხვის საერთაშორისო სტანდარტების გათვალისწინებით, შეაფასონ აქტივების ამოღების და ვალდებულებების დაფარვის ალბათობა და იმსჯელონ ჩამოწერის ან ფინანსურ ანგარიშგებაში მათი ასახვის შესახებ.

რეკომენდაცია N5: საქართველოს პარლამენტის ილია ჭავჭავაძის სახელობის ეროვნულ ბიბლიოთეკას

ფინანსური ანგარიშგების სამართლიანი წარდგენის მიზნით, ეროვნულმა ბიბლიოთეკამ შრომის ანაზღაურების მუხლთან დაკავშირებულ საგადასახადო ვალდებულებებზე ჩაატაროს კანონმდებლობით გათვალისწინებული პროცედურები და შეაფასოს აღნიშნული ვალდებულებების რეალობა და არსებობა. მიზანშეწონილია საქართველოს პარლამენტთან და ფინანსთა სამინისტროსთან ერთად დადგინდეს პირადი აღრიცხვის ბარათზე, სოციალური გადასახადის მუხლში დარიცხული საგადასახადო დავალიანების გადახდის ან ჩამოწერის საკითხი.

რეკომენდაცია N6: საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს

საბიუჯეტო ორგანიზაციებში ინვენტარიზაციის პროცესის გამარტივებისა და ერთიანი მიდგომის ჩამოყალიბების მიზნით, ფინანსთა სამინისტრომ განაახლოს შესაბამისი ნორმატიული აქტები, მათ შორის, საინვენტარიზაციო კომისიის მიერ არაფინანსური აქტივების, ფინანსური აქტივების და ვალდებულებების საინვენტარიზაციო აღწერის და ჩამოწერის ფორმები.

რეკომენდაცია N7: შპს „სახელმწიფო სამშენებლო კომპანიას“, შპს „რეგიონული ჯანდაცვის ცენტრს“ და შპს „თბილსერვის ჯგუფს“

რეგიონული ჯანდაცვის ცენტრმა, სახელმწიფო სამშენებლო კომპანიამ და თბილსერვის ჯგუფმა, მათ მფლობელობაში არსებული არაფინანსური აქტივების ეფექტური განკარგვის და დამატებითი შემოსავლის მიღების მიზნით, მოახდინონ გამოუყენებელი და ექსპლუატაციისათვის გამოუსადეგარი აქტივების იდენტიფიცირება და ზემდგომ ორგანოსთან ერთად იმსჯელონ მათი შემდგომი განკარგვის (გაყიდვა, გადაცემა, ჩამოწერა) ღონისძიებების შესახებ.

რეკომენდაცია N8: შპს „სოფლის მეურნეობის ლოჯისტიკის და სერვისების კომპანიას“

„სოფლის მეურნეობის ლოჯისტიკის და სერვისების კომპანიამ“ მომავალ პერიოდში ბიუჯეტის სწორი დაგეგმვის, დამატებითი შემოსავლის მიღების და პროცესის გამჭვირვალობის უზრუნველყოფისათვის მიზანშეწონილია შეიმუშაოს სასოფლო-სამეურნეო ტექნიკის გასხვისების განახლებული კრიტერიუმები და განსაზღვროს რა ტექნიკის რეალიზაცია განხორციელდება წლების მიხედვით.

რეკომენდაცია N9: საქართველოს პარლამენტის ილია ჭავჭავაძის სახელობის ეროვნულ ბიბლიოთეკას

ბიბლიოთეკაში არსებული წიგნების/ჟურნალების და სხვა აქტივების ეფექტური მართვისა და ასევე მკითხველებისთვის სრულყოფილი ინფორმაციის მიწოდების მიზნით, ეროვნულმა ბიბლიოთეკამ შეიმუშაოს არსებული საბიბლიოთეკო ფონდების ელექტრონულ პროგრამაში შეყვანის/აღრიცხვის გეგმა. მიზანშეწონილია ასევე აღრიცხვის ინსტრუქციაში საბიბლიოთეკო ფონდების ელექტრონული აღრიცხვის ტექნიკური საკითხების გათვალისწინება.

რეკომენდაცია N10: საქართველოს პარლამენტის ილია ჭავჭავაძის სახელობის ეროვნულ ბიბლიოთეკას

ფინანსური ანგარიშგების სამართლიანი წარდგენის და ინვენტარიზაციის გამარტივების მიზნით, ეროვნულმა ბიბლიოთეკამ ბუღალტრულად აღრიცხოს მის მფლობელობაში არსებული საბიბლიოთეკო ფონდები, მიზანშეწონილია თანხობრივად უკვე აღრიცხული აქტივების ანალიზური აღრიცხვა და იდენტიფიცირება.

რეკომენდაცია N11: საქართველოს პარლამენტის ილია ჭავჭავაძის სახელობის ეროვნულ ბიბლიოთეკას

ეროვნულმა ბიბლიოთეკამ ფონდებში აღრიცხული აქტივების ზუსტი ნაშთის, არსებობის დადასტურებისა და ინვენტარიზაციის პროცესის რეგულირებისათვის შეიმუშაოს და დაამტკიცოს წესი, სადაც განისაზღვრება რა სახის ფონდებს ფლობს ორგანიზაცია. მიზანშეწონილია ერთმანეთთან შესაბამისობაში იყოს ფინანსთა მინისტრის ბრძანებით დამტკიცებული და საბიბლიოთეკო ფონდების აღრიცხვის ინსტრუქციით განსაზღვრული ინვენტარიზაციის ვადები.

რეკომენდაცია N12: საქართველოს პარლამენტის ილია ჭავჭავაძის სახელობის ეროვნულ ბიბლიოთეკას

საბიბლიოთეკო ფონდებში არსებული აქტივების რეალური ნაშთების დადგენის მიზნით, ეროვნულმა ბიბლიოთეკამ საინვენტარიზაციო კომისიისათვის შეიმუშაოს ინვენტარიზაციის ჩატარების გეგმა, სადაც გაწერილი იქნება ინვენტარიზაციის ჩატარების და შედეგების წარმოდგენის ვადები. აღნიშნული გეგმა თანხვედრაში უნდა იყოს აღრიცხვის ინსტრუქციით განსაზღვრულ ვადებთან.

რეკომენდაცია N13: საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს

სამუზეუმო ფასეულობათა აღრიცხვის, ფონდებში განხორციელებული ცვლილებების და გადაადგილებების ასახვის, ასევე საზოგადოებისათვის ფონდებში დაცული ექსპონატების შესახებ ინფორმაციის მიწოდების მიზნით, საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტრომ შეიმუშაოს ერთიან ელექტრონულ სისტემაში ფასეულობათა აღრიცხვის წესი, სისტემაში მონაცემთა შეტანის გეგმა, შესაბამისი ორგანიზაციების, რაოდენობებისა და ვადების მითითებით, ასევე დაადგინოს სისტემაში არსებული ინფორმაციის გასაჯაროების ვადები.

რეკომენდაცია N14: საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს და ხელოვნების სასახლეს

სამუზეუმო ექსპონატების დაცვის და ეფექტური კონტროლის მექანიზმების ჩამოყალიბების მიზნით, მიზანშეწონილია შემუშავდეს ერთიანი სტანდარტი ინვენტარიზაციის ჩატარების პერიოდულობასთან დაკავშირებით, არსებული ჩანაწერი დაზუსტდეს და ინვენტარიზაციის ჩატარების ვადები გაიწეროს ფონდების მიხედვით, ასევე დაკონკრეტდეს დანაკლისებთან დაკავშირებით მხარეთა მიერ განსახორციელებელი ღონისძიებები. ხელოვნების სასახლემ შეიმუშაოს და დაამტკიცოს წესი, სადაც განისაზღვრება რა სახის ფონდებს ფლობს ორგანიზაცია.

რეკომენდაცია N15: სსიპ - თბილისის აპოლონ ქუთათელაძის სახელობის სახელმწიფო სამხატვრო აკადემიას

სამუზეუმო ფასეულობათა სახელმწიფო აღრიცხვისა და საზოგადოებისათვის აკადემიაში დაცული სამუზეუმო ექსპონატების შესახებ სრული ინფორმაციის მიწოდების მიზნით, მიზანშეწონილია აკადემიის ხელმძღვანელობამ საინვენტარო წიგნებში/ელექტრონულ ბაზაში ასახოს მონაცემები მფლობელობაში არსებული სამუზეუმო ექსპონატების შესახებ, ასევე იზანშეწონილია შემუშავდეს მონაცემთა შეტანის და ინვენტარიზაციის ჩატარების გეგმები და ვადები.

რეკომენდაცია N16: სსიპ - სახელმწიფო ქონების ეროვნულ სააგენტოს

მიქცეული და განსაკარგავად გადაცემული ქონების დაცულობის უზრუნველყოფის მიზნით, მიზანშეწონილია მიქცეული და განსაკარგავად გადაცემული აქტივების კატეგორიზაცია. მაღალი ღირებულების, საწყობს გარეთ განთავსებულ აქტივებს და მაღალი რისკის შემცველ აქტივებს ჩაუტარდეს ინვენტარიზაცია ყოველწლიურად/უფრო ხშირი პერიოდულობით, ხოლო დანარჩენ აქტივებზე, დიდი რაოდენობიდან გამომდინარე, შემუშავდეს ინსტრუქცია და ყოველწლიურად ჩატარდეს შერჩევითი ინვენტარიზაცია. მიზანშეწონილია ფინანსთა მინისტრის ბრძანებასა და შიდა ინსტრუქციაში არსებული შეუსაბამობების აღმოფხვრა.

რეკომენდაცია N17: საქართველოს ფინანსთა და ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროებს

სახელმწიფოს კონსოლიდირებული ფინანსური ანგარიშგების სამართლიანი წარდგენის მიზნით, მიზანშეწონილია შემუშავდეს მოთხოვნების და პირგასამტეხლოების, სახელმწიფო ქონების და სახელმწიფო კომპანიებში განხორციელებული არაფულადი შენატანების სააღრიცხვო პოლიტიკა, განისაზღვროს სახელმწიფო ქონების შეფასების საკითხები და ჩატარდეს აქტივების ინვენტარიზაცია კანონმდებლობით გათვალისწინებულ ვადებში. საჭიროა დადგინდეს უწყებები, სადაც მიღებული შედეგები ფინანსურ ანგარიშგებაში აისახება.

რეკომენდაცია N18: სოფლის მეურნეობის ლოჯისტიკის და სერვისების კომპანიას

სოფლის მეურნეობის ლოჯისტიკის და სერვისების კომპანიამ, მისაღები შემოსავლების შესაძლო დანაკარგების შემცირების და ტექნიკის არამიზნობრივი/არაეფექტური გამოყენების თავიდან აცილებისთვის, მიზანშეწონილია შემუშავებული GPS მონიტორინგით გაწეული სამუშაოს ანგარიშგების წესსა და სამუშაო აღწერილობებში დეტალურად გაწეროს თანამშრომელთა განსახორციელებელი საქმიანობების ეტაპები და პროცედურები.

რეკომენდაცია N19: შპს „რეგიონული ჯანდაცვის ცენტრს“

მედიკამენტების და მარაგების ნაშთების არსებობის დადასტურების, შენახვის/დაცვის წესების შემოწმების მიზნით, რეგიონულმა ჯანდაცვის ცენტრმა შეიმუშაოს აქტივების ინვენტარიზაციის ჩატარების წესი. მიზანშეწონილია საინვენტარიზაციო კომისია დაკომპლექტდეს ისე, რომ კომისიის წევრების მხრიდან გამოირიცხოს ინტერესთა კონფლიქტის შემთხვევები.

რეკომენდაცია N20: საქართველოს პარლამენტის ილია ჭავჭავაძის სახელობის ეროვნულ ბიბლიოთეკას

საბიბლიოთეკო ფონდებზე უარყოფითი ზემოქმედების შესამცირებლად, ეროვნულმა ბიბლიოთეკამ მნიშვნელოვანია შეიმუშაოს მოვლა-შენახვის პოლიტიკა, მიზანშეწონილია ასევე განისაზღვროს ბიბლიოთეკაში დაცული ფონდების გამოყენების და შენახვის პირობები.