სახელმწიფო აუდიტის სამსახური

საერთო დანიშნულების სახელმწიფო მომსახურება 29 იანვარი, 2021
ხულოს მუნიციპალიტეტის საქმიანობის აუდიტის ანგარიში
პერიოდი: 2019, 2018

სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა ჩაატარა ხულოს მუნიციპალიტეტის 2018- 2019 წლების საქმიანობის შესაბამისობის აუდიტი.

აუდიტის შედეგად გამოვლინდა შემდეგი მიგნებები:

მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტი

მუნიციპალიტეტს 2018-2019 წლებში ჯამურად აუთვისებელი დარჩა 956,523 ლარი, რაც ფინანსური რესურსების არაეფექტიან მართვასა და პროექტების დაგეგმაში არსებულ ხარვეზებზე მიუთითებს.

სახელმწიფო შესყიდვასთან დაკავშირებული ხარვეზები

მუნიციპალიტეტში 1,515,901 ლარის მზა ბეტონის სახელმწიფო შესყიდვების შემთხვევაში სატენდერო დოკუმენტაციაში არსებული მოთხოვნები დაუსაბუთებელია, რაც ზღუდავს კონკურენციას და წარმოშობს შესყიდვის კონკრეტულ პრეტენდენტებზე მისადაგების რისკებს.

ინფრასტრუქტურული პროექტების განხორციელებაში არსებული ხარვეზები

მუნიციპალიტეტში ეფექტიანი კონტროლის მექანიზმების არარსებობის გამო, რეგულარულად არ ხორციელდება შესყიდული სამშენებლო სამუშაოების მონიტორინგი, რის გამოც არ ხდება ნაკლოვანებების დროული გამოვლენა და სათანადო რეაგირება.

ხელშეკრულების პირობების დაუცველობა

მუნიციპალიტეტმა ვერ გამოიყენა შესყიდული სამუშაოების ხარისხის უზრუნველსაყოფად დანერგილი კონტროლის მექანიზმები. შესაბამისად, გზების მოწყობა რიგ შემთხვევაში განხორციელდა მოთხოვნილთან შედარებით დაბალი მარკის მზა ბეტონით, რისთვისაც გადახდილია 95,568 ლარი. ამასთანავე, არ იქნა განხორციელებული სამშენებლო-სარემონტო სამუშაოები მოქმედი წესების დაცვით, რის შედეგადაც ფარული სამუშაოების წარმოების დადასტურების გარეშე 4 შემთხვევაში გადახდილია 616,608 ლარი.

პირგასამტეხლოს გადახდასთან დაკავშირებული ნაკლოვანებები

მუნიციპალიტეტში, მიმწოდებლებისათვის დაკისრებული პირგასამტეხლოს ბიუჯეტში გადახდის მიზნით, არ არის გატარებული სათანადო ღონისძიებები, რის შედეგად ბიუჯეტმა ვერ მიიღო 206,844 ლარის შემოსავალი.

ა(ა)იპ − ხულოს სოციალური სერვისების ცენტრის ტრანსპორტის მოვლა-შენახვის ხარჯები

ა(ა)იპ − ხულოს სოციალური სერვისების ცენტრის მიერ, 2018-2019 წლებში ბალანსზე რიცხული ავტოსატრანსპორტო საშუალებების მოვლა-შენახვისათვის, სათანადო დასაბუთების გარეშე გახარჯულია 39,221 ლარი, რაც წარმოშობს საბიუჯეტო სახსრების არამიზნობრივად ხარჯვის რისკებს და მუნიციპალიტეტში არსებული შიდა კონტროლის მექანიზმების არსებით ნაკლოვანებაზე მიუთითებს.

საკრებულოს წევრების ხარჯების ანაზღაურება

ხულოს მუნიციპალიტეტმა 2018-2019 წლებში საკრებულოს არათანამდებობის პირებზე, შესაბამისი დოკუმენტური დასაბუთების გარეშე, ხარჯის ანაზღაურების მიზნით, გასცა სულ 104,915 ლარი.

შიდა აუდიტი

ხულოს მუნიციპალიტეტში არ არის დანერგილი ისეთი შიდა კონტროლის სისტემა, რომელიც უზრუნველყოფს გაწეული ხარჯის მიზნობრიობისა და ეფექტიანობის, ასევე მართვისა და კონტროლის მექანიზმების სათანადო შეფასებას.

ხულოს მუნიციპალიტეტის ხელმძღვანელობას

რეკომენდაცია N1:

მუნიციპალიტეტმა უზრუნველყოს პროგრამების საბიუჯეტო პარამეტრების განსაზღვრა არსებული ფაქტობრივი გარემოებების შესწავლისა და ანალიზის შედეგების შესაბამისად, რაც ხელს შეუწყობს ბიუჯეტის სწორად დაგეგმვასა და ფულადი რესურსების ეფექტიან ხარჯვას.

რეკომენდაცია N2:

მუნიციპალიტეტმა შეიმუშავოს კონტროლის ისეთი მექანიზმები, რომლებიც ხელს შეუწყობს კონკურენტუნარიანი ტენდერების ჩატარებას, სატენდერო წინადადებების სათანადოდ შედგენას და გამორიცხავს შესყიდვების კონკრეტულ პრეტენდენტებზე მისადაგებას. ამასთანავე, მუნიციპალიტეტმა გამოიკვლიოს კონკურენციის შეზღუდვის გამომწვევი მიზეზები და გაატაროს კანონმდებლობით გათვალისწინებული ღონისძიებები.

რეკომენდაცია N3:

მუნიციპალიტეტმა, სათანადო შიდა კონტროლის მექანიზმების შემუშავებით, რეგულარულად განახორციელოს შესყიდული სამშენებლო სამუშაოების მონიტორინგი, რაც უზრუნველყოფს ნაკლოვანებების დროულ გამოვლენას და მასზე ეფექტიან რეაგირებას. მუნიციპალიტეტმა შეისწავლოს შესრულებული სამუშაოების დაზიანებების გამომწვევი მიზეზები და გაატაროს კანონმდებლობით გათვალისწინებული ღონისძიებები.

რეკომენდაცია N4:

მუნიციპალიტეტმა შესყიდული სამუშაოების რაოდენობისა და ხარისხის შესახებ მაღალი რწმუნების მისაღებად, უზრუნველყოს მიმწოდებლისგან შესაფერისი და საკმარისი დოკუმენტაციის მიღება, რითაც დადასტურდება შესყიდული სამუშაოს ხელშეკრულებით გათვალისწინებულ პირობებთან შესაბამისობა. ამასთანავე, მუნიციპალიტეტმა, ადგილობრივი მნიშვნელობის საავტომობილო გზების რეაბილიტაციის სამუშაოების ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით, იმსჯელოს მზა ბეტონის შესყიდვის ნაცვლად გზის დაგების სამუშაოების შესყიდვაზე.

რეკომენდაცია N5:

მუნიციპალიტეტმა დანერგოს სათანადო კონტროლის მექანიზმები და უზრუნველყოს, სახელმწიფო შესყიდვების შესახებ ხელშეკრულებიდან გამომდინარე, დარიცხული პირგასამტეხლოების ბიუჯეტში მობილიზება, რისთვისაც გამოიყენოს კანონმდებლობით დადგენილი სამართლებრივი მექანიზმები.

რეკომენდაცია N6:

მუნიციპალიტეტმა, შიდა კონტროლის მექანიზმების გამოყენებით, უზრუნველყოს მის მიერ დაფუძნებული კერძო სამართლის იურიდიული პირებისათვის გამოყოფილი საბიუჯეტო რესურსების მიზნობრივად ხარჯვის მონიტორინგი. თავის მხრივ, ა(ა)იპ − ხულოს სოციალური სერვისების ცენტრმა სრულყოფილად და დროულად აწარმოოს ავტოსატრანსპორტო საშუალებებისათვის გამოყოფილი ფინანსების ხარჯვის დამადასტურებელი დოკუმენტაცია.

რეკომენდაცია N7:

მნიშვნელოვანია, რომ საკრებულოს წევრების უფლებამოსილების განხორციელებასთან დაკავშირებული ხარჯების ანაზღაურების წესი და პრაქტიკა სრულ შესაბამისობაში იყოს მოქმედი კანონმდებლობის მოთხოვნებთან და შესაბამისად, ხარჯების ანაზღაურება განხორციელდეს სათანადო დოკუმენტების წარმოდგენის პირობებში.

რეკომენდაცია N8:

მუნიციპალიტეტის მერიამ უზრუნველყოს შიდა აუდიტის და მონიტორინგის სამსახურის საქმიანობის იმგვარი წარმართვა, რომელიც უზრუნველყოფს ორგანიზაციის შიდა კონტროლის სისტემის შესწავლასა და შეფასებას, ასევე პროცესებში არსებული რისკებისა და სისტემური ხარვეზების გამოვლენას. მიღებული შედეგების საფუძველზე, სამსახურმა შეიმუშაოს რეკომენდაციები და განახორციელოს მისი მუდმივი მონიტორინგი.